Thursday, February 11, 2010

我的钱不是我的 My money is not mine

When the government first announce on the changes of income tax, you might see some amount changes in your payroll. The net pay you get will be different depending on which tax range you are in. Frankly, I cannot understand how the system work until today. Anyhow I have a feeling that my money is no longer mine... Don't quote me wrong, I agree as a resident, it is fair to pay some tax as the government will use it for your good i.e. building infrastructure, getting more working opportunity and etc. Just that it is a matter of the money I paid worth what I get in return... (I guess you all know the answer :p )

I have to write in mandarin for the rest of this blogpost because that feeling get stronger after I read a newspaper posting.

如果你有听过我的回忆不是我的,我想唱我的钱不是我的,自从政府更改了税务征收方式。

---------
没钱的总会任性 破产的总会用气力
将最好的过去将最多的细碎 锁到属于你的钱包
没钱的不够耐性 没钱的不信是注定
于最黑的世界于最光的刹那 感到属于钱的气味
即使很多血汗钱 能用的通通你的
为着是基本的生活 通通都可不要
但饭始终要吃 屋始终要住
oh baby
当晚与你看着薪水单 今晚偏偏想起银行存摺
我的钱不再受制于我我承认 我的钱也许你的
当晚与你上网交税务 今晚站在大地自己伤心
难道送别钱总是永不回头 谁能怪我总是太感性

失望的都有惰性 失忘的都记住约定
当理想的世界当理想的刹那 因爱无分你的我的

------

当政府采取这个行动,而且征收信用卡税务,我第一个感觉:政府没钱了。
如果你的寿命90年,多给你一个月的寿命,不算多,才0.0009%;如果你的寿命6个月,多给你一个月的寿命,很多,17%。
永远加上一年,不算多,几乎是0%;2年加上一年,很多,50%
如果你有很多钱,多给你点,不算多;如果你不多钱,多给你一点,很多。
个人税务本来回扣8千,变成9千,在这么多年都没有调动的情形来看,不多。生活费涨价得比较多。

当一个人想尽办法用正确路途挖你的钱,有2个可能,或更多:
1) 没钱了
2) 很有钱但要更多钱

第一个可能性比较高吧,因为第二个可能性比例不高(世界上有钱的人比例不高)。

加油吧,我也要加油学习新系统如何可以要求减低每个月的个人税务扣除。

哦,我不是投诉,只是陈诉一个事实 ;)

和你分享,我的回忆不是我的。



伤心的总会任性 灰心的总会用气力
将最好的过去将最多的细碎 锁到属于你的眼睛
失恋的不够耐性 失恋的不信是注定
于最黑的世界于最光的刹那 感到属于你的气息
即使很多一起过的 想起的通通你的
为着是浪漫的爱情 通通都可再见
但承诺可再听 什么可不变色
oh baby
当晚与你记住蒲公英 今晚偏偏想起风的清劲
回忆不再受制于我我承认 回忆也许你的
当晚与你记住流水声 今晚站在大地自己倾听
难道送别你回头总是虔诚 谁能怪我总是太感性

失恋的都有惰性 失恋的都记住约定
当理想的世界当理想的刹那 因爱无分你的我的