Friday, November 19, 2010

关于音乐 About music

我还记得当我第一次去应征工作,应征者问我如何解压。我想了想,告诉他,我通常会站起来,走一走,要不然,听一些歌曲,音乐。音乐帮了我好多。当我在忙着杀虫(debug)的时候,音乐可以让我更加专注。当我情绪烦扰时,音乐洗涤我的心灵。今天,我想分享目前我的灵药,万试万灵。

I still remembered during my first job interview, the interviewer asked how do I release my tension. I told him, I will listen to song and music, or walk around. Music helped me a lot. It helps me to concentrate when debugging source code. No, the music doesn't distracting me at all. It makes me calm.





学吉他时学的第一首classical music前奏
The first classical music when I start learn guitar.


但是有一些音乐,我在工作时,是绝对不敢听的(在这里也不好意思公开那几首歌,以免大家有了first impression就不好了 :p)

2 comments:

阿阳 (Yang) said...

music is not my first choice to release stress, but comic, haha... ^^v

mk said...

*chuckle* 如果sei wai有读到的话(当然我记得她不会读华文 :p),一定又说了:难怪眼睛,眉毛和头发都曾经那么漫画。哈哈,